Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Afspraak, vraag of probleem?
1 van de 10 beste cosmetische artsen volgens de laatste test van de consumentenbond.

Jouw rimpels zijn sexy! Wat maakt je dan onaantrekkelijk?

14-08-2014

De makers van deze Dove­campagne spelen hier goed vals. Bekijk de dame rechts naar eens goed. Niemand zou haar durven te omschrijven als ‘onaantrekkelijk’. Alleen heeft dit helemaal niets te maken met het feit dat ze grijs haar en rimpels heeft. Wat heeft zij, dat wij missen?

Grijs of gaaf?

Een kunstenaar en een cosmetisch arts trappen niet in deze uitgekiende marketingtruc. Want dat is het. De vraag die hier wordt gesteld is “Grey or Gorgeous?”.Daarmee wordt gretig op de trend ingespeeld dat innerlijke schoonheid telt. Ondertussen worden jaarlijks, ondanks de aanhoudende wereldwijde economische crisis (!) miljarden uitgegeven aan ‘ uiterlijke schoonheid’. De behoefte om aantrekkelijk gevonden te worden is inherent aanwezig. In dit artikel meer over disbalans tussen basisbehoefte en geestelijke groei. Is hier een oplossing voor?

Gulden snede: onzin

gulden snedeDe truc van Dove is (de illusie van) een perfecte balans, ziet cosmetisch arts dr. Meulenaar: “Geboren worden met een perfecte symmetrie komt nagenoeg nooit voor. Studies wijzen zelfs uit dat gezichten met een kleine asymmetrie aantrekkelijker worden gevonden dan die met een perfect gecreëerde symmetrie!
Men heeft het vaak over de gulden snede, maar het grootste kenmerk van schoonheid is balans en niet symmetrie. Verder zijn er klassieke, universele en tijdloze kenmerken op het gebied van schoonheid, waarvan de prachtige ‘Dove-dame’ er een groot aantal bezit.”

Mooie trucs van de reclame

Bekijk de poster met de dame van middelbare leeftijd nog eens goed en zie:

  1. een rechte kin met mooie duidelijke hoeken, die toch zacht en vrouwelijk zijn afgerond
  2. een bijna perfecte onderlip/ bovenlip ratio (⅓ : ⅔ ), wat wil zeggen dat de onderlip iets voller is dan de bovenlip. Lippen hoeven dus helemaal niet vol te zijn om aantrekkelijk te zijn!
  3. heldere amandelvormige ogen die iets naar boven eindigen
  4. prachtige wenkbrauwen die het gezicht omlijsten

Ben jij in balans?

De meeste mensen zijn veel aantrekkelijker dan ze denken, vindt dr. Meulenaar. “En wil je dat bevestigd hebben, of stoor je je echt ergens onophoudelijk aan? Dan adviseer ik je om gewoon eens vrijblijvend langs te komen. Ik laat jou, met een spiegel in de hand, letterlijk zien wat ik zie. Ik ben eerlijk over balans en disbalans. Mensen denken al gauw aan plastische chirurgie, terwijl het ‘probleem’ vele malen eenvoudiger, veiliger en vooral gemakkelijker op te lossen is.”

Laat je niet gek maken door de beauty industrie

Kortom: laat je vooral niet gek maken. Niet door jezelf, niet door de media en niet door slimme marketing. We weten dondersgoed dat alles wat je ziet in de media, één grote bewerkte illusie is. Toch dicteren de media nog steeds wat wij mooi zouden moeten vinden. De consument pikt dit niet langer en Dove heeft daar als één van de eerste organisaties goed op ingespeeld.

Waar val jij voor?

Waar we benieuwd naar zijn, is jouw ‘gulden snede’. Vergeet de wetenschap en de media even en deel je mening: wat spreekt jou als eerste aan in een gezicht? Alle waardevolle comments krijgen van ons maar liefst 20% korting op een 45 minuten durend consult!

 

Ik ben erg tevreden met het verloop van de behandeling. De PlexR-behandeling was pijnlijker dan gedacht, maar de genezing ging sneller dan verwacht. Ik ben erg tevreden met het resultaat.

Sylvia

Kwaliteit waar u op kunt vertrouwen