Peeling behandeling

Wat doet een peeling voor de huid?

13-03-2021

Heb je last van pukkeltjes, een doffe huid, pigmentvlekken of littekens? Of wil je jezelf gewoon even opfrissen? Dan kan een peeling een geschikte behandeling zijn voor jou.

Wat is een peeling?

Peeling (ook wel exfoliation genoemd) is een techniek waarbij oude huidcellen verwijderd worden waardoor de huid er zacht en egaal uit gaat zien. Een peeling bestaat uit een hoge concentratie zuur die als een gel op het gezicht aangebracht wordt. Wanneer de oude huidcellen verwijderd wordt een frisse en stralendere huid zichtbaar. Een peeling is vooral geschikt voor oppervlakkige huidproblemen, denk hierbij aan:

• Acne
  • Littekens
  • Hyperpigmentatie
  • Fijne rimpels
  • Algemene gezondheid van de huid

Er zijn verschillende type peelings, van oppervlakkig tot diep in de huid. Bij ons in de praktijk werken we met verschillende peelings van Skin-Tech, dit zijn voornamelijk TCA-peelings die goed tot de huid in kunnen dringen. Benieuwd naar welke peeling het meest voor jou geschikt is? Onze huidtherapeut begeleidt je graag in deze keuze.

Doet het pijn?

Over het algemeen kan worden gesteld dat een peeling behandeling niet veel pijn doet. De huid kan een beetje geïrriteerd aanvoelen, natuurlijk moet er wel rekening mee gehouden worden dat iedereen een andere pijngrens heeft.

Wat kun je verwachten?

Nadat je een peeling ondergaan hebt kan de huid wat rood worden, dit duurt gemiddeld 3 tot 7 dagen. Wanneer je een diepere peeling gehad hebt kan het ook zijn dat je huid langzaam gaat vervellen, dit is volkomen normaal.

Wil je meer weten over een peeling? Kijk voor een gedetailleerd overzicht van al onze peelings op de behandelpagina.