Bij Praktijk voor injectables staat het belang van haar klanten bovenaan. Wij willen niet alleen groeien door meer artsen in te zetten, maar ook continue stil blijven staan bij ontwikkeling en verbetering van onze dienstverlening.
Dit doen wij door het aanbieden van de beste en up to date behandelingen, methodieken en producten. Maar dat kan alleen wanneer wij ook continue stilstaan bij de ontwikkeling van onze medewerkers. En daarom zijn wij in 2018 gestart met het project Duurzame inzetbaarheid.
Duurzame inzetbaarheid gaat over de vraag:
“hoe kan ik mijn loopbaan op een goede en gezonde wijze voortzetten?”
Maar het gaat verder dan alleen gezondheid. Het behelst ook andere aspecten zoals:
Praktijk voor Injectables is een relatief kleine organisatie met meerdere vestigingen. Om de klanten goed te kunnen blijven bedienen is het van het grootste belang dat medewerkers zich prettig voelen en blijven voelen. Alleen op die manier kunnen wij de dienstverlening garanderen die we beloven. We willen met elkaar afspraken maken, b.v. over onze werkmethoden, communicatie en samenwerking. En we willen ervoor zorgen dat we elkaar eraan houden.
Medio vorig jaar hebben we besloten om hiervoor het project op te starten en gebruik te maken van de mogelijkheid om ons daarbij te laten ondersteunen door een externe deskundige, welke gedeeltelijk wordt gesubsidieerd door het Europees Sociaal Fonds.
In oktober is onze opzet door het ministerie goedgekeurd en sindsdien wordt dit projectplan uitgevoerd, waarbij we ons laten begeleiden door extern HR- en organisatieconsultant Paul Gengler van RBO.
We vinden het belangrijk dat we hierbij de medewerkers betrekken. Het project is daarom gestart met een zogenaamde ‘duurzame inzetbaarheidsscan’. Paul Gengler heeft alle medewerkers van Pvi geïnterviewd en aan hen allen dezelfde vragen gesteld. Het betrof vragen over:
Paul heeft de uitkomsten van deze interviews in een rapport verwerkt, waarbij niet te traceren is wie wat gezegd heeft.
Deze uitkomsten zijn binnen het team in een aantal sessies besproken en op basis daarvan is een plan van aanpak gemaakt.
Naar aan leiding van het plan van aanpak zijn onder andere de volgende activiteiten uitgevoerd:
Ik ben erg tevreden met het verloop van de behandeling. De PlexR-behandeling was pijnlijker dan gedacht, maar de genezing ging sneller dan verwacht. Ik ben erg tevreden met het resultaat.
SylviaGoede service, goede bereikbaarheid en een zeer deskundige behandeling. Ik kom zeker voor volgende behandelingen naar dit adres.
SimoneIk twijfelde over wel of geen behandeling. Na een consult was ik echter overtuigd en werd de drempel weggenomen. De rust en aandacht voor de patiënt geeft een geruststellend gevoel.
MarcGoede professionele kliniek met duidelijke uitleg over de behandelingen. Prijzen voor behandelingen zijn goed. Goede service en makkelijk telefonisch te bereiken.
Rosa