botstructuur

Betere botstructuur met deep bone massage?

04-07-2019

Een deep bone massage voor je gezicht die je botstructuur verandert. Deze Koreaanse methode maakt gezichten meer symmetrisch en jonger. Het is pijnlijk, maar zou het effect van plastische chirurgie evenaren. Je gezicht krijgt in ieder geval de mooie gewenste V-vorm.

Er uitzien als de betere jij

deep bone massage
Deep bone massage is pijnlijk, maar geeft je een betere botstructuur aan je gezicht. Hierdoor krijg je de jeugdige V-vorm

Volgens de Koreaanse massage techniek zijn de botten de sleutel naar een jeugdig gezicht. Als je op het internet kijkt zie je inderdaad drastische veranderingen.  Eruit zien als je betere zelf, maar op een natuurlijke manier. Geheel pijnloos is het niet.

Deep bone massage voor betere botstructuur

Een van de deep bone massage technieken is Golki therapy. Golki remodelleert je gezicht. Doordat de botten gestimuleerd worden, bevordert dit de bloedtoevoer niet alleen in het gezicht maar in het hele lichaam. Oorspronkelijk was deep bone massage voor allerlei gezondheidsissues. Nadat de link tussen pijn, botten en lichaamsfuncties gelegd werd. Tegenwoordig wordt het vooral voor cosmetische doeleinden gebruikt, en dan met name in Aziatische landen.

Tonificatie van de botten

Het lijkt bijna op chiropractische behandelingen, Golki. Maar het is niet hetzelfde, omdat chiropractie vooral om de ruggengraat gaat. Tonificatie van de botten, dit is wat Golki letterlijk in het Koreaans betekent.

Wie mooi wil zijn moet pijn lijden, is het bekende spreekwoord. En dit geldt zeker voor deep bone massage. Botten, maar ook weefsels en huid, worden behoorlijk onder handen genomen. Dit kan blauwe plekken en veel ongemak geven, maar dan heb je ook wat. Zoals?

• Een verbeterde bloedtoevoer naar de huid en spieren
  • Verbeterde symmetrische botstructuur

V-vorm van het gezicht

deep bone massage
Door druk op je botten uit te oefenen, worden ze sterker. Dit vertraagt het hangen van de huid

Deep bone massage geeft een slanker, V-vormig gezicht zonder cosmetische of chirurgische behandeling. De V-vorm van het gezicht bepaalt de jeugdigheid. Naarmate we ouder worden, krijgt het gezicht helaas steeds meer een omgekeerde V-vorm. Dit is niet alleen omdat je huid slapper wordt. De botten die de huid op de plaats houden, verliezen namelijk aan botdichtheid. Zo bekeken zit er misschien best iets in, in deze vorm van massage. Ook volgens de oorspronkelijke bedenker.

Botten sterker door druk

Wie was dan die bedenker van deep bone massage? Golki is afgeleid van de stelling van anatoom en chirurg Julius Wolff,. Deze man was ervan overtuigd dat de botten zich aanpassen en sterker worden onder druk. Behalve dat dit tot een betere gezichtsstructuur leidt, resulteert het ook in een betere gezondheid.

Zijn gedachte was dat de botten zich aanpassen aan de spanning en belasting waaronder ze staan. Als deze belasting toeneemt, hermodelleert een bot zich na verloop van tijd. Met als gevolg dat het sterker wordt. Het tegenovergestelde is ook waar: als de belasting van botten afnemen, worden botten minder sterk door gebrek aan prikkels.

Massage voor esthetisch resultaat

Aanvankelijk dus ontworpen als aanpak bij gezondheidsissues, en nu meer gebruikt voor esthetische doeleinden. Toch is het volgens kenners jammer dat de massage alleen nog als esthetisch gezien wordt. Want de voordelen van deep bone massage gaan verder dan het uiterlijk.

Als je bijvoorbeeld vaak moe en/of apathisch bent, maakt de massage je alerter. Dit is te wijten aan de betere circulatie en de afvoer van afvalstoffen. Het zou zelfs menstruatiepijnen verlichten.

Een groot nadeel is echter de pijn. Die wordt veroorzaakt door een slechte bloedsomloop. Je zou kunnen stellen: hoe slechter de circulatie, des te pijnlijker de massage is. Na een aantal massages verbetert de pijn, dat dan weer wel.

Toevoer van vitamines en mineralen naar huid en spieren

Door massage uit te voeren op de botten, komt de botstructuur weer in zijn oorspronkelijke symmetrische vorm te liggen. Dit leidt zoals eerder gezegd tot een toegenomen bloedtoevoer naar huid en spieren. Wat dan weer de toevoer van nutriënten bevordert en de afvoer van afvalstoffen stimuleert. En dit voorkomt natuurlijk rimpels.

Ongelijkmatige gezichtstrekken door dagelijkse gewoonten

Nu ontstaat assymetrie in het gezicht naarmate we ouder worden. Maar ook onze dagelijkse gewoontes leiden tot ongelijkmatige gezichtstrekken. Gewoontes waar we niet bewust bij stil staan. Enkele tips? Kauw voeding niet slechts aan een kant van het gezicht. Zit niet steeds met de benen gekruist (niet goed voor ruggengraat en nek). Wat de laatste met het gezicht te maken heeft? Meer dan je denkt. Uiteindelijk haalt dit ook de gezichtsspieren uit symmetrische balans.

Natuurlijke schoonheid

Wat je kortom kunt verwachten van deep bone massage  is dus dat de botstructuur van je gezicht verbetert. Ook kan je een betere bloedcirculatie tegemoet zien. Deze verbeterde bloedtoevoer naar je huid en spieren vergroot de natuurlijke schoonheid. En kun je ook met andere facial massages bereiken.  Gezichtsmassages in het algemeen zorgen voor een beter welzijn.  Zoals nemen angst en depressie er zelfs door af. 1 Dit is een link die wij in de westerse wereld niet snel leggen.

Gezichtsmassage voor botox effect

Wie ongeveer eenzelfde pijnlijke gezichtsmassage beschrijft inclusief voor- en na foto’s is dr. Jared Edward Reser. Hij heeft een graad in filosofie dus het is de vraag hoe medisch verantwoord zijn massage methode is. Volgens hebben zijn massages een botox effect. En kijk je naar zijn foto’s dan zie je inderdaad zo’n soortgelijk resultaat. Wat hij doet: hij oefent aardig wat druk uit op op het voorhoofd, de wangen en de kaak. Iets wat hij “druk massage” noemt. Deze druk voert hij uit met de knokkels of een honkbal.

Beter in je vel: Meer serotonine en dopamine

Een betere bloedtoevoer kan ook op een minder pijnlijke manier. Met een massage roller. Dit verbetert eveneens de bloedtoevoer, ook op een kort termijn.  2 Of het nu een deep bone massage is of niet, gezichtsmassages maken je huid glanzend en stralend. Door andere massages, zoals  van de hoofdhuid, voelen we ons ook beter. Stresshormoon cortisol neemt af. Tegelijkertijd nemen de serotonine- en dopamine niveaus toe. 3 4 Deze laatste twee geven een goed en energiek gevoel.

Veiligheid en effectiviteit?

Hoewel deep bone massage een hype is in Aziatische landen zoals Korea en Japan, zijn er geen studies die de effectiviteit onderzoeken en/of bevestigen. En vanwege het gebrek aan onderzoeken is er weinig te zeggen over de veiligheid ervan.